Nowy raport połączeń na poziomie konta w Google ADS (Adwords)


18 września 2018 roku pojawiła się informacja, iż Google udostępniło reklamodawcom nowy raport połączeń, który umożliwia włączenie raportowania na poziomie konta w Google Ads (Adwords).

raport połączeń

Do tej pory raportowanie połączeń musiało być włączane dla pojedynczych rozszerzeń połączeń lub reklam typu „tylko połączenie” co stanowiło wyzwanie dla reklamodawców z wieloma reklamami typu „tylko połączenie” i rozszerzeniami reklam, aby dokładnie zmierzyć skuteczność wszystkich reklam.

Zmiana ta pozwala reklamodawcy korzystać z przełącznika, aby łatwo włączyć raportowanie połączeń na całym koncie, dzięki czemu wyeliminujemy możliwość korzystania z rozszerzeń połączeń lub reklam typu „tylko połączenie” bez włączonego raportowania.

Trzeba pamiętać, iż jest to opcjonalna funkcja, która domyślnie nie jest włączona i istotną rzeczą jest fakt, iż nie będzie możliwe przełączanie się w tę i z powrotem.
Po włączeniu raportowania połączeń dla całego konta, ustawienia nie mogą zostać przywrócone do poprzedniego stanu i reklamodawcy mogą albo całkowicie go wyłączyć, albo włączyć go na swoim koncie.

Raport połączeń na poziomie konta zostaną udostępnione reklamodawcom w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Raport połączeń telefonicznych mierzy konwersje i inne szczegóły dotyczące tych połączeń, takie jak czas trwania, czas rozpoczęcia / zakończenia oraz numer kierunkowy osoby dzwoniącej.
Źródło:

searchenginejournal.com
Support Google