12 października 2017

Mobile


Reklama mobilna

Reklama mobilna to typ reklamy który może się wyświetlać na stronach internetowych i w aplikacjach na urządzeniach mobilnych, takich jak telefony komórkowe czy tablety.

mobile-kwadrat

Reklama na smartfonach (kampania mobile) – Zalety:

  • już ponad 50% internautów używa „komórki” do przeglądania internetu.
  • wiele typów reklam mobilnych, w tym reklamy typu „Tylko połączenie”, reklamy aplikacji,, instalacja aplikacji, tradycyjne przejście na stronę itd…
  • reklamy wyświetlane są tylko na urządzeniach mobilnych. Tworzy się je specjalnie z myślą o tabletach lub komórkach.
  • W zależności od typu kampanii można używać reklam tekstowych, graficznych, wideo oraz rich media.
  • Wielka sieć dystrybucyjna – 10 000 000 stron i ponad 150000 aplikacji
  • Precyzyjne targetowanie użytkowników według określonej grupy użytkowników (zainteresowania, geografia, wiek, płeć, użytkownicy konkretnej aplikacji)
  • Geotargetowanie z dokładnością do 50 m
  • Wiele modeli rozliczeniowych: CPC, CPM, CPA, CPL, CPI, CPS
  • Różnorodność kreacji: Display, Rich Media, Video

Ekosystem, czyli jak działa Mobile RTB:

Proces licytacji – kupna-sprzedaży powierzchni reklamowej w RTB można opisać w następujących krokach:

  1. Internauta wchodzi na stronę internetową lub aplikacje mobilną z powierzchnią reklamową sprzedawaną w modelu RTB.
  2. Właściciel strony lub aplikacji poprzez kod umieszczony na stronie informuje system SSP, że jest zainteresowany sprzedażą odsłony strony z powierzchnią reklamową.
  3. System SSP rozsyła zapytanie licytacyjne do wszystkich partnerów DSP.
  4. System DSP oblicza stawkę na podstawie danych od SSP i od wszystkich reklamodawców, których ma w swojej sieci.
  5. Systemy DSP odsyłają do systemu SSP oferowane stawki wraz z kodem emisyjnym.
  6. System SSP wybiera najwyższą stawkę zaoferowaną podczas licytacji i dodaje do 0,01 niż wysokość drugiej z kolei stawki (tzw. second price auction).
  7. System SSP przekazuje kod emisyjny do wydawcy, umożliwiając wyświetlenie reklamy na powierzchni reklamowej.
  8. Internaucie wyświetla się strona z wybraną kreacją reklamową.

SSP – Supply Side Platform – platforma podażowa dla wydawców służąca do sprzedaży reklam w modelu automatycznym.

DSP – Demand Side Platform – platforma popytowa, która umożliwia agencji kupowanie reklamy w modelu automatycznym. Dzięki platformie DSP reklamę można odpowiednio targetować, optymalizować i raportować.

jak działa rtb

Cały cykl kupna – sprzedaży zajmuje poniżej 120 milisekund, więc internauta nie jest w stanie dostrzec różnicy podczas ładowania się strony internetowej.

Mobile RTB charakteryzuje się niezwykle precyzyjnym targetowaniem,
dzięki czemu możemy dotrzeć do klientów szukających właśnie reklamowanego produktu.

Reklamy na urządzeniach mobilnych -Przykłady targetowania:

  • Demografia (płeć, wiek, miejsce zamieszkania) – np. kampania mobile może być kierowana na konkretną adres.
  • Rodzaj i model urządzenia – np. reklama na smartfonach może kierować emisje reklamy na konkretny model telefonu
  • Zainteresowania i preferencje zakupowe – np. emisja reklam osobom zainteresowanymi zakupem mieszkania
  • Serwisy internetowe – Emisja lub jej wykluczenie na konkretnych serwisach internetowych
  • Technologiczne – np. łączących się z siecią z konkretnego adresu IP, konkretnej sieci komórkowej lub wifi

Planowanie skutecznej kampanii RTB wymaga dobrania odpowiedniej platformy (adserver) dzięki której zrealizujemy postawione cele. Najpopularniejsze z nich to: Doubleclick Ad Exchange , AppNexus, OpenX, Rubicon, iBillboard, , Pubmatic

Nie czekaj, skontakuj się z nami!

Formularz Kontaktowy

 

Verification


Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
Facebook