Czym jest Adwords?


Co to jest Adwords?

Czym jest Google? – Wyszukiwarką – Taką odpowiedź usłyszymy od niemal każdego internauty. Nic dziwnego – Wyszukiwarka Google jest bezpłatna i ma około 95%  udziałów w rynku. W dodatku ta sytuacja szybko się to nie zmieni. Sam Google natomiast jest jedną z najbogatszych firm na świecie. Zatem nasuwa się pytanie: „Z czego żyje Google, skoro wyszukiwarka jest bezpłatna?” Odpowiedź jest prosta – z Google Adwords, a więc linków sponsorowanych, widocznych po wyszukaniu danego hasła. Adwords jest flagowym produktem Google, który z roku na rok zarabia coraz więcej dla potentata z Doliny Krzemowej.

laptop z google

 

W wyniku coraz większej popularności wyszukiwarki, Google stworzył platformę reklamową, do której dostęp ma każdy przedsiębiorca. Podstawowym założeniem tego posunięcia było osiągnięcie wysokiej skuteczności reklam dzięki połączeniu ich z wynikami wyszukiwania. I w ten oto sposób powstały tekstowe linki sponsorowane AdWords, które łatwo możemy odróżnić od wyników naturalnych dzięki podświetleniu i słowu „Reklama”.

Jeszcze większe możliwości Adwords

Poza linkami sponsorowanymi  Adwords umożliwia nam wyświetlać reklamy zarówno tekstowe jak i graficzne (banery) na witrynach partnerskich GDN (Google Display Network) oraz na YouTube czy poczcie Gmail. Dla sklepów interntowych jest specjalny rodzaj reklamy produktowej- polega ona na graficznym wyświetlaniu produktu wraz z ceną szukanego przez internautę.

podglą dreklamy

(reklama produktowa oraz standardowa reklama linków sponsorowanych)

 

Ale to jeszcze nie koniec możliwości. Czy mieliście wrażenie, że śledzi Was reklama firmy, której stronę przed chwilą odwiedziliście? Tak działa remarketing w Adwords, a więc reklama, która dzięki Cookies przeglądarki i specjalnym kodom śledzącym wyświetla reklamę i/lub produkty strony, którą sprawdzaliście w ostatnim czasie.

Metoda Rozliczania w Adwords

Podstawową i najbardziej popularną metodą rozliczania w Adwords jest CPC (cost per click), a więc płacimy za kliknięcia w naszą reklamę. Inną mniej popularną i mało efektywną metodą rozliczenia stosowaną w kampaniach banerowych jest CPM (cost per mile), czyli płacenie za 1000 wyświetleń naszych reklam.

Ile kosztuje kliknięcie?

Pytanie to pada zawsze z ust niedoświadczonych użytkowników Adwords, którzy zwracają się o pomoc do agencji specjalizujących się w prowadzeniu kampanii w systemie Adwords.

Cena za kliknięcie w reklamę może się wahać od kliku groszy do nawet klikudziesięciu złotych przy wysoko konkurencyjnych słowach kluczowych. (w większości kampanii cena oscyluje w granicach 1-3 zł za kliknięcie).

Od czego zależy koszt kliknięcia?

Na cenę kliknięcia ma wpływ wiele czynników takich jak: popularność i trafność słowa kluczowego i treści reklamowej, jakość strony docelowej, miejsce wyświetlenia reklamy (w sieci GDN), a przede wszystkim konkurencyjność branży, czyli liczba innych reklamodawców (im więcej konkurencji reklamuje się na dane słowo kluczowe tym droższe kliknięcie).

Jaki powinien być budżet na reklamę w Adwords??

W Adwords nie ma progów minimalnych i maksymalnych. Należy jednak pamiętać, że mały budżet to ograniczona widoczność Twojej reklamy  w Internecie. W przypadku wyczerpania budżetu dziennego  wyświetlanie zostanie wstrzymane do następnego dnia emisji. Często zdarza się, że źle skonfigurowana kampania, w tym godziny emisji, już po kilku minutach może być wyczerpana.

Kierowanie w Google Adwords

System daje nam wiele możliwości precyzyjnego kierowania naszych reklam np.:

  • Kierowanie Geograficzne – możemy wyświetlać reklamy na konkretny obszar geograficzny np. na województwo mazowieckie i dodatkowo wykluczyć konkretne miasto
  • Kierowanie Demograficzne – na płeć i wiek np. Kobiety 18-24 lat.
  • Kierowanie na urządzenia – na tablety, komputery lub smartfony
  • Kierowania na zainteresowania internauty – np. osoby interesujące się sportem
  • Kierowanie na konkretne serwisy lub aplikacje (reklamy banerowe w sieci GDN).

kierowanie
(Przykład kierowania reklamy: Wyświetlanie reklamy w promieniu 50 km od Warszawy z wykluczeniem miasta stołecznego)

Czy warto reklamować się w Adwords?

Warto! Wyszukiwarka Adwords to system reklamowy gdzie to internauta szuka firmy, a nie na odwrót. Reklama w Adwords to skuteczna forma promocji, której zaufało już setki tysięcy firm na całym świecie z różnych branż. Do jej dodatkowych plusów należą pełna kontrola nad budżetem i treścią przekazu oraz rozbudowany system raportowania, dzięki któremu jesteśmy w stanie wybierać najlepsze metody reklamowe.

Co to jest Adwords? najskuteczniejsza i największa platforma reklamowa dostępna dla każdego przedsiębiorcy!!

Czy warto powierzyć i ile kosztuje prowadzenie reklamy przez Agencję?

Agencje specjalizujące się w Adwords posiadają bardzo duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii dla różnych branż i dzięki temu są w stanie określić skuteczność, jak i dobrać najlepsze rozwiązania metody i formy reklamowe. Pracownicy agencji posiadają specjalne certyfikaty potwierdzające umiejętności.
Koszty prowadzenia kampanii przez agencje uzależnione są od czynników takich jak: wielkość budżetu miesięcznego, złożoność kampanii oraz branża reklamodawcy. Prowizja agencji wynosi w granicach 10-30% budżetu miesięcznego (im większy budżet tym mniejsza prowizja agencji).

Nawet największa prowizja będzie mniejszym kosztem niż nieumiejętna obsługa kampanii przez niedoświadczonego użytkownika. Pożniżej znajdą Państwo przykład kampanii prowadzonej przez naszą agencję, gdzie już po miesiącu widać ogromne różnice w efektywności i kosztach reklamy.

case-ros

 

Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty na reklamę w systemie Adwords