31 października 2018

Audyt SEO


Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO jest to usługa, której celem jest stworzenie raportu zawierającego szereg zaleceń, uwag oraz porad dla audytowanej strony internetowej pod kątem jej aktualnego zoptymalizowania, budowy, kwestii technicznych oraz ich zgodność z wytycznymi przeglądarek internetowych. Elementy te traktowane są jako główne czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarkach.

Celem audytu jest przedstawienie elementów strony wymagających poprawy, które mogą mieć wpływ na przeszkody z budowaniem wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

Kiedy należy wykonać audyt SEO?

Proces tworzenia strony internetowej.
Jeszcze na etapie tworzenia strony internetowej dobrze jest pokazać makietę specjaliście SEO. Pozwoli to wprowadzić zalecenia i poprawki jeszcze przed uruchomieniem witryny.

Nowo utworzona strona internetowa.
Uwagi audytu SEO zawierają najczęściej informację o podstawowych problemach jak np.:, meta znacznikami lub nasyceniem słów kluczowych.

Zmiany kluczowe na stronie – np. odświeżenie szaty graficznej.
Taki audyt SEO przeprowadzany jest zazwyczaj w momencie zmiany wyglądu, treści układu strony. Celem audytu SEO w takich sytuacjach jest znalezieniu szans i zagrożeń, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie serwisu.

Zmiana agencji SEO lub rozpoczęcie działań.
Audyt taki polega na weryfikacji działań poprzedniej agencji i sprawdzenie słuszności wprowadzonej strategii działań SEO. W tym przypadku Audyt SEO to głównie analiza konkurencji i widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Efekty po wprowadzeniu audytu SEO?

  • Poprawa pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce,
  • Zwiększony ruchu z wyników organicznych,
  • Zwiększenie czasu przebywania na stronie,
  • Bardziej wartościowy ruch,
  • Zwiększenie sprzedaży w przypadku sklepu internetowego.
obrazek audyt seo

Co sprawdzamy podczas audytu SEO?:

  • Widoczność strony w wyszukiwarce internetowej,
  • Sprawdzanie fraz i pozycji widocznych w wyszukiwarce,
  • Tytuły stron, znaczniki meta title i meta description,
  • Stosowanie nagłówków H1-H6,
  • Sprawdzenie unikalności, długości i jakości opisów znajdujących się się na stronie,
  • Sprawdzenie czy strony są zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i czy sa duplikaty,
  • Weryfikacja grafik na stronie- czy nie wpływają na szybkość ładowania się strony oraz ich atrybuty ALT,
  • Weryfikacja adresów URL – czy są długie i przyjazne wyszukiwarce,
  • Linkowanie z zewnętrznych serwisów,
  • Sprawdzenie unikalności treści,
  • Weryfikacja poprawności plików robots.txt i sitemap,
  • Czas ładowania strony na komputerach i urządzeniach mobilnych,
  • Przystosowanie strony do urządzeń mobilnych

Formularz Kontaktowy

 

Verification


Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •