19 marca 2019

Audyt Adwords


Na czym polega audyt Adwords?

Audyt AdWords to usługa polegająca na ocenie dotychczas prowadzonych działań reklamowych. Konto AdWords zostaje poddane dokładnej analizie, w której sprawdzane są między innymi:

  • Przegląd konfiguracji konta
  • Struktura i segmentacja kampanii,
  • Słowa kluczowe i wyszukiwane hasła,
  • Przekazy reklamowe.

Każdy audyt kończy się przedstawieniem rekomendacji i sugestii w których zmiana może znacznie poprawić efektywność reklam i wpłynąć na realizację celów reklamowych.

monitor- wyszukiwarka

Kiedy należy wykonać audyt Adwords?

arrowGdy pomimo wydatków kampania nie przynosi spodziewanych efektów

arrowGdy wydatki na kampanię przewyższają zyski wynikające z jej prowadzenia.

arrowGdy chcemy sprawdzić efektywność działań agencji z którą współpracujemy.

arrowGdy chcemy zmienić aktualną agencję by prowadzić kampanię sami.

arrow Gdy chcemy dodać nowe produkty lub kanały reklamowe

Ile kosztuje audyt Adwords?

Koszt audytu AdWords zaczyna się od 1000zł netto. Ostateczny koszt uzależniony jest od wielkości i złożoności aktualnie prowadzonych kampanii. Im więcej elementów takich jak: słowa kluczowe, grupy reklamowe, reklamy tym koszt jest wyższy.

adwords-audit-checklist
1. Konfiguracja Konta Google
  • Połączone usługi
    Ważne jest, aby konto było połączone z innymi dostępnymi usługami. W pierwszym etapie sprawdza się połączenie z Google Analytics , Google Merchant Center (sklep internetowy), YouTube  oraz Google Search Console
  • Konfiguracja Google Analytics 
    W drugim kroku sprawdzamy poprawność wpięcia kodu śledzącego na stronie internetowej. Weryfikuje się, czy zdefiniowane cele są poprawne
  • Remarketing 
    Jeżeli były prowadzone działania remarketingowe, sprawdza się poprawność kodów remarketingowych oraz analizujemy listy remarketingowe pod względem poprawności i zasadności ich użycia.
2. Struktura i segmentacja kampanii
  • Struktura konta
    Sprawdzamy typy kampanii z podziałem na typy kampanii reklamowej (wyszukiwarka, sieć reklamowa, zakupy, video, mail)
  • Budżety
    Sprawdzamy stawki oraz budżety na poszczególne kampanie, urządzenia i użytkowników. Niezwykle ważne jest sprawdzenie kierowania na użytkowników (płeć, wiek) oraz sprawdzanie czy budżet nie jest “przepalany” na błędnie ustawione słowa kluczowe i grupę docelową
3. Analiza wskaźników kampanii i grup reklam
  • Efektywność sprzedażowa
    Najważniejszy współczynnik, któremu poświęcamy bardzo dużo czasu na analizę. Sprawdzamy między innymi: współczynnik klikalności, średnie CPC, konwersje, współczynnik konwersji, średnią pozycję, udział w wyświetleniach.
  • Wskaźniki jakościowe (Wynik Jakości)
    Sprawdzamy wszystkie elementy, które mają wpływ na wynik jakości reklam.
  • Rozszerzenia reklam
    Analizujemy dostępne rozszerzenia reklam dostępnych w kampanii i sprawdzamy ich efektywność i zgodność z treścią reklam.
4. Słowa kluczowe i wyszukiwane hasła
  • Analiza stosowanych słów kluczowych
    Analizujemy schematy dopasowań słów kluczowych oraz analizujemy faktycznie wyszukiwane hasła przez użytkowników.
  • Wykluczające słowa kluczowe
    Sprawdzamy wykluczenia słów kluczowych ustawionych w kampaniach.
5. Reklamy
  • Jakość użytych treści reklamowych i banerów
    Sprawdzamy poprawność i unikatowość treści oraz banerów reklamowych poprzez między innymi sprawdzenie nagłówków jak i odzwierciedlenia przekazu co do oferty dostępnej na stronie internetowej.
  • Zróżnicowanie Przekazów
    Sprawdzamy ilość i jakość użytych wariantów reklamy i weryfikujemy ich skuteczność.
Sugestie i rekomendacje

W wyniku audytu zarekomendujemy działania, dzięki którym będziesz mógł tworzyć coraz lepsze kampanie reklamowe, zyskując coraz więcej klientów, przy jak najniższym nakładzie finansowym!

 

Formularz Kontaktowy

 

Verification


Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
Facebook