Dlaczego Adwords?

Google AdWords to jedno z najczęściej używanych narzędzi w marketingu online. Światowy zasięg Google AdWords daje możliwość realizowania kampanii niemal na całym świecie – zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych.

Możliwości Google AdWords:

mobile-ad-icon

Linki Sponsorowane

Reklamy w wyszukiwarce Google pojawiają się, gdy użytkownicy szukają produktów i usług, które oferujesz. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę, by wejść na Twoją stronę lub zadzwoni do Twojej firmy.

display

Google Display Network

Sieć reklamowa Google dociera do niemal 90% użytkowników internetu na świecie. Dzięki zaawansowanym możliwościom kierowania, możesz sprawić, że klienci będą częściej zauważać Twoją firmę i rozważać skorzystanie z jej oferty.

search

Remarketing

Niezwykle skuteczne narzędzie, które wyświetla reklamę osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę i zachęca ich do ponownego odwiedzenia Twojej witryny, gdy są najbardziej zainteresowani zakupem Twoich produktów.

shopping-basket

Google Zakupy (Product Listing Ads)

Rozwiązanie dla sklepów internetowych – reklamy składające się ze zdjęcia, nazwy i ceny produktu – pokazywana osobom, które szukają produktów oferowanych przez Ciebie, a po kliknięciu przekierują do karty produktu na Twoim sklepie.

you-tubeicon-100

Reklama Youtube

Reklamy video mogą być wyświetlane są przed, w trakcie lub po wybranych filmach zamieszczonych w serwisie YouTube. Reklamowany materiał może być wyświetlany na konkretnych filmach, kanałach lub kategorii

email

Gmail Sponsored Promotion

Rozwijane reklamy u góry kart użytkowników Gmaila, które mogą zawierać pliki wideo i obrazy, rozwijają się do rozmiarów e-maila. Za ich pomocą można realizować różne cele reklamowe. Po rozwinięciu reklamy wszystkie kliknięcia treści są bezpłatne.

Możliwości targetowania

AdWords umożliwia nam skutecznie kierować reklamy w wybrany przez nas sposób. Możliwymi metodami kierowania w wyszukiwarce Google są min.:

  • słowa kluczowe – wybór słów kluczowych powiązanych z oferowanymi produktami i usługami, które pojawią się w wyszukiwarce po wpisaniu tych słów przez klienta,
  • lokalizacja – określony obszar geograficzny, np. kraj i miasto, gdzie znajdują się klienci,
  • język  – kierowana do osób używających danego języka np. do Polaków przebywających w Wielkiej Brytanii,
  • grupę docelową-  Osoby które przynajmniej raz odwiedzili już reklamowaną stronę (remarketing),
  • urządzenia – wyświetla reklamy osobom na poszczególnych urządzeniach.

Zaletą reklamy w sieci reklamowej Google jest dużo niższy koszt kliknięć/wyświetleń niż w przypadku kampanii w wyszukiwarce. Często ta forma reklamy nie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż produktów, ale idealnie nadaję się przy wspomaganiu kampanii w wyszukiwarce, promocji marki oraz zachęceniu użytkowników do powrotu do naszej witryny.

Najczęściej używane sposoby rozliczania kampanii AdWords:

Reklama AdWords w przeciwieństwie do systemu RTB najczęściej rozliczana jest w modelu CPC- za kliknięcie. Reklamodawca płaci tylko za kliknięcie w reklamę, która przeniesie użytkownika na reklamowaną witrynę. Jest to model rozliczeń nastawiony na efektywność.

W sieci reklamowej Google możliwe jest również rozliczanie kampanii w modelu CPM- (za 1000 wyświetleń reklamy). Ten model rozliczeń nastawiony jest na kampanie wizerunkowe.

Przy kampaniach video stosuje się rozliczenie CPV (cost per view), czyli koszt za obejrzenie filmiku/spotu reklamowego, gdzie płacimy tylko za wyświetlenie filmu lub inne interakcje użytkownika z filmem, np. kliknięcie nakładki z wezwaniem do działania i banerów towarzyszących.

CPA, czyli cost per action wykorzystywany jest gdy chcemy uzyskać jak największą liczbę konwersji. Ten model rozliczeniowy wykorzystujemy między innymi do do promowania instalacji aplikacji mobilnej na smartfonie.

google-adword-laptop

Od czego zależy cena za klikniecie w reklamę?:

Koszty kliknięcia zaczynają się już od kilku groszy, a najdroższe nawet kilkanaście złotych. Im popularniejsze wyrażenia i konkurencyjna branżą (np. turystyka i ubezpieczenia) tym koszt kliknięcia droższy. O najlepsze pozycje reklamow walczy wielu reklamodawców i dlatego aby wziąć udział w aukcji trzeba zapłacić wysoką stawkę.

Na to czy reklama będzie wyświetlona decyduje ranking reklamy, który obliczany jest na podstawie takich czynników:

  • trafność słów kluczowych,
  • dopasowanie tekstu reklamy do słów kluczowych,
  • jakość strony docelowej,
  • prognozowany współczynnik klikalności (CTR),
  • adres strony docelowej

Im wyższy wynik jakości, tym wyższą pozycję zajmie reklama przy mniejszych opłatach za kliknięcie.

Formularz Kontaktowy

 

Verification


Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
Facebook