Adwords zmienia się w Google Ads


Przedstawiciele Google poinformowali, iż na 18 urodziny Google Adwords czeka rebranding i pojawi się pod nową nazwą Google Ads, zmiana ta zapoczątkuje zmianę całego ekosystemu marketingowego Google.

Zmiany będą dotyczyły też AdWords Express, które zostanie wcielone w Google Ads, gdzie powstanie nowy typ kampanii oparty na Machine Learning który ma pomóc małym firmom w korzystaniu z reklamy online.

fuzja1-google ads

 

Fuzja DOUBLECLICK oraz ANALYTICS 360

Google połączy platformę do kampanii RTB DoubleClick oraz Google Analytics 360 Suite w jeden brand: Google Marketing Platform (GMP). Połączenie platform ma zwiększyć kompetencje osobom pracującym w działach marketingu w przedsiębiorstwach.

Nowością w Google Marketing Platform będzie jest narzędzie Display & Video 360, które łączy funkcje z usługi DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio i Audience Center, aby umożliwić zespołom kreatywnym, agencyjnym i medialnym współpracę i realizację kampanii reklamowych w jednym miejscu. 

fuzja-2

Wniosek?

Niewątpliwie wprowadzane zmiany są niezwykle interesujące. Google ma duże plany rozwojowe i idzie w kierunku uproszczenia działania i ułatwienie pracy w osobom zajmującym się Digital Marketingiem.

 

Źródło:

https://www.blog.google/technology/ads/new-advertising-brands/
https://adwords.googleblog.com/2018/06/new-brands-and-solutions.html